2010-02-20/21 . Lördag/Söndag

Hej! Nyss hemkomna från en trevlig kväll hemma hos Wall med detv anliga gänget och massor av mat och dricka. Det bjöds på laxsnittar med vit chokladsås till förrätt, följt av ugnsstekt potatis med kött och hemgjord bea. Som avslutning blev det till sist en panacotta med kiwitopping och physalis. Det är så bra att man har ett par kockar i gänget som inte vill göra något annat än att passa upp på oss andra! JÄTTEGOTT är i alla fall utvärderingen av middagen. Tack!
Efter maten följde diverse drickspel och skitsnack och jag tycker personligen det blev en rätt så trevlig kväll! Jag fick dricka vin så jag var nöjd.

Vi var ju tidigare på lunch idag med vilket jag också måste få berätta lite om. Det var Patriks mammas mans föräldrar (!) som bjöd ut oss till rydebäck på en liten trevlig restaurang vid namn Tegel (lite nostalgi eftersom vårt lilla "häng" i Täby var just Tegel). Där blev vi serverade planka och jag valde att satsa på kalven, vilket senare visade sig vara ett vinnande kort. Sååå gott det var det med!
Mycket lyckad dag i matväg det vill säga, så nu är man tjock och glad och kommer sova gott en vecka fram.

Annars idag har vi ägnat oss åt att göra om i Thomas (lillebror Lundqvists) rum. Möblerat och gallrat ut en massa skit som vi anser att han inte längre behöver. Vi skulle verkligen behöva någon som kommer till oss och gör samma sak. Vi är inte kända för att hamstra på saker, utan vi är ganska duktiga på att gallra, men det är klart man samlar på sig en massa skit trots allt. Det är hyffsat oundvikligt.
Nu håller älskling på att bädda om sängen som är alldeles nerhårad av två pälsbollar och sen ska vi krypa ner och ta lång sovmorgon imorgon. Det tycker jag vi förtjänar, trots att vi egentligen kanske inte gör det. Jaaja, här kommer lite bilder från kvällen. Det bjöds utöver middag och sprit på lite mys i soffan till Darin i Melodifestivalen, och en del taturerande..:




Kommentarer
Pada skrev:

Fisk!

2010-02-21 | 01:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0