2010-02-19 . Fredag

Idag är det fredagsmys som gäller! Det har varit en hård och slitig dag idag, not, så det förtjänar jag.
Sittningen igår var jättekul. Eller, sittningen i sig sög. Ingen fördrink, ingen förrätt och inget att dricka till maten. Varmrätten bestod av potatismos. Det är inte riktigt vad vi hade väntat oss av en av de största nationerna. Men, men, inte gnälla över potatis, vi hade roligt i alla fall och röjde på dansgolvet till klockan ett då jag ensam gick ner mot stationen för att komma med sista tåget hem. Strax efter två klev jag över tröskeln här hemma och kröp ner i en uppvärmd säng. Mys =D
Idag var det matteövning klockan ett på schemat, och jag mötte upp Sofia i skolan för att sedan försöka leta rätt på salen vi skulle vara i. När vi inte hittade, och de vi ringde heller visste vart vi skulle, bänkade vi oss i entrén i över tre timmar. Det blev mycket snack om absolut ingenting, innan vi åkte hem igen. Känner att vi verkligen presterade idag! Mycket bra gjort av oss då vi har tenta på tisdag..

Jag och Patrik kom i alla fall hem till Helsingborg, och efter en kort shoppingrunda på ICA och lite mat somande vi båda gott i soffan. Det känns i kroppen att det är fredag idag helt enkelt, och man är inte så ung och pigg att man klarar av att hålla igång hela tiden längre ;)

Det snöade mycket i morse. Det var såna stora långsamma flingor som föll utanför fönstret. Dem jagade Orange för fullt! Vi har antagligen fullt med repor i fönstret efter alla klor hon dragit där emot i sin jakt. Söta kisse. Helt uppspelt var hon också, och jamade för fullt när man kom i närheten av henne.
Jag är verkligen över att vi tog oss an de två små kisseungarna i somras. Jag har aldrig någonsin träffat någon annan katt som har så mycket personlighet som de här två har. Jag blir bara glad varje gång jag ser dem. Jag hade kunnat ägna hela den här bloggen åt dem, vilket antagligen kommer märkas. Det händer alltid något nytt varje dag. Jag tycker om dem och jag är ganska säker på att de gillar mig med, men framförallt älskar de varandra och de har roligt ihop, och det är en av mina favoritegenskaper hos dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0