2010-02-11 . Torsdag

En sak ska ni veta, det är så här min blogg nu kommer att fungera:
- Jag skriver när jag känner för det.
- Jag skriver när jag har tid.
- Jag skriver för att någon har lyckats tjata tillräckligt mycket
Om ett eller (helst) flera av dessa kriterier upfylls kommer -hokuspokus- ett nytt spännande inlägg upp! Detta beslut är enväldigt fattat av mig och kan ej överklagas. Punkt.

Just nu lagar jag och bebbi mat. Det blir idag pommes med kyckling och massa olika sorters kokta grönsaker. Allting är som vanligt spetsat med en hög av katthår. Mums
Det har varit mycket pluggande de senaste dagarna för min del. Ligger efter i både ekonomin och matten, tack vare ett stort grupprojekt vi sysslar med just nu, och för att jobbet tar sin lilla tid. Idag lyckades jag till och med trycka in en heldag á nio timmar på jobbet till och med! En eloge till mig röstar jag för! Nej men ärligt så är jag faktiskt riktigt stolt över mig själv som faktiskt fortfarande orkar gå till jobbet några gånger i veckan trots att pluggandet tar sin tid. Det är inte särskilt roligt och fritid och fest vet jag inte längre vad det betyder, men det är lika skönt varje månad när pengarna kommer in, och de är tjänade på vanligt hederligt vis och inte bara ett lån. Och det kommer nog kännas bra när skolan väl är klar och jag inte har en massa att betala igen när jag kommer ut i arbetslivet.
Men som sagt, särskilt roligt är det absolut inte. Idag har jag inte varit på min vanliga avdelning, utan på det lite varmare delen där man plockar läsk, toapapper, kattsand och sylt (m.m.). Toapapper är naaaaajz men läsken är det inte. Den är tung! Det känns i ryggen nu, och kommer nog göra imorgon också ett tag om jag kommer ihåg rätt. Och det gör jag.

Men nu är maten klar och det är dags för 4 hungriga magar att äta! Två av magarna kommer få en kletig röra med "saftiga bitar av oxkött". Det luktar bajs, men alla världens flugor kan väl inte ha fel? Bajs är gott.
Kommentarer
Pada skrev:

Oxkött i sås, eller morötter som är mjuk kokta med fryst pommes som blivigt kastad i ugnen och kanske om vi har tur lite gul sås på allt, hmm. Kattmat lät nästan gott nu. ;)

När kommer nästa inlägg jobb tjejen? Massa fest i helgen, blir du glad nu? Kan supa fan på lördag om du vill, det ska jag nämligen =D



Sen blir det god frukost på söndag! =D

2010-02-11 | 22:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0