2010-02-08 . Måndag

Veckans första dag avklarad! Det har varit en seg dag idag. På schemat stod hela tre föreläsningar á två timmar, vilket inte riktigt var bra motivation för att kliva upp ur sängen i morse. Men måste man så måste man! Ett par stämningshöjare tittade dock in och förgyllde dagen, bland annat när vår kines-föreläsare i matte envisades med att kalla "boll" för "ball", vilket i sin tur ledde till att vi ska "läkna yt volymen av ballen".. Det är sådant som gör att man fortfarande kommer till dessa föreläsningar som annars inte är mycket att hänga i granen!
Fortsättningsvis lunch, och sedan ny föreläsning. Denna om entreprenörskap. Faktiskt riktigt riktigt bra, med två gästföreläsare vars uppdrag var att inspirera oss till att starta eget, vilket jag tycker de lyckades med! Sen kändes det i kroppen att det var dags att gå hem. Förkylningen håller fortfarande ett stadigt tag om mig och att genomlida ännu en föreläsning kom inte på fråga.

Nu har jag och min söta sambo varit och handlat bröd och mjölk på ICA. Det måste jag påstå att det är en av baksidorna med att flytta hemifrån, att införskaffa allt det där tråkiga som i vanliga fall bara finns. Sånt som borde finnas finns ovanligt sällan hos oss tycker jag. Men det är ju så tråkigt! Nu sitter i tillsammnans i soffan med varsin dator. Otroligt romantiskt, men lika otroligt skönt. Man måste kunna ha lite eget privatliv och inte bara behöva sitta och gulla så fort man kommer hem.
Kännde dock precis att det var alldeles för tyst. Det brukar betyda att katterna hittat på något jävulskap, och så var det även denna gången! Jag smög in i köket och hittade den ena på köksgolvet med stulet morotsbröd.

Busted Orange!!

Kommentarer
Pada skrev:

Ändå förvånad att det var den katten, brukar ju vara Alice som letar mat och gör allt man inte får! :D

2010-02-08 | 19:51:28
Jeaninne skrev:

Guuuuud va stor hon blivit! :O

2010-02-08 | 22:34:10
Pada skrev:

Gud vad jag vill ha ett nytt inlägg!! Sluta kolla på polisen och skriv lite.. Eller kom och mys (a)

2010-02-10 | 22:55:52
Plutten skrev:

Koooooom igen då, flera dagar sen nu som du skrev senast! Jag vill ha koll på dig! ^^

2010-02-10 | 23:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0